Header Ads

test

Single Unavailable

Pelbagai permasalahan utama dalam akhlak dan syakhsiah islamiah masih kabur dalam kefahaman umat islam kini, dengan demikian, pelbagai kesakitan-kesakitan baru yang muncul dalam barah penyakit ummah.

Tatkala umat semakin lemah dan tidak berdaya, maka dunia islam amat menagih usaha-usaha pembaikan dari para duat yang efektif dalam dakwah..

single available

Saya tidak mempunyai apa-apa kepentingan dalam artikel ini, tetapi saya merasakan, novel  “Single Unavailable” ini amat sesuai dimiliki oleh setiap remaja .

jika dilihat dari sinopsis yang ditulis oleh Saudari Nurina Izzati , kehidupan yang digambarkan amat rilevan dengan kehidupan remaja kini…

single available

Secara jujurnya, saya amat tertarik dengan sinopsis yang diberikan, dan saya menyarankan pembaca untuk memilikinya Smile 

Nurina Izzati telah membuktikan bahawa beliau mampu mencurahkan tenaga dan kemampuannya terhadap kefahaman islam yang tulin,

~Ianya menjadi cabaran hebat kepada para duat yang lain!~

16_125

“Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad) dengan hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan itu) dengan cara yang lebih baik; sesungguhnya Tuhanmu Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang sesat dari jalanNya, dan Dia lah jua yang lebih mengetahui akan orang yang mendapat hidayah petunjuk.”

[an-Nahl: 125]

p/s: saya pernah ditanya, siapakah duat oleh rakan lama saya, lalu saya menjawab..

“pendakwah.. ianya adalah, AKU, KAMU, MEREKA DAN KITA!!”

2 comments:

  1. wah..kwn ana sorang ni betul challenge ana. nih nak bersaing ni. :)

    akhi memang bagus, sebarkan fikrah merata. Blog, YouTube, er FB?

    ReplyDelete
  2. akh syihab.. terharu betul ana seyh.. mudah-mudahan amal anta mendapat balasan yang setimpal di sisi Allah.. ana doakan anta sukses ya dalam pelajaran dan mudah-mudahan mencapai target hidup.. sampai siap buat youtube lagi.
    ariffah.. haha, anti juga. akh syihab ni memang pintar gunakan banyak kaedah utk berdakwah.
    dai'e tidak memerlukan alasan utk stop dakwah kan?
    syukran jazilan ya akh.. mudah-mudahan Allah bersamamu.. Allahumma ameen.
    =)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.